Pionieren in het team Ontwikkeling en Projecten 

In 2010 kwam Robert in dienst als Junior Binnendienst, nu lijkt dat het meest op de functie Adviseur in een productteam. Daarna ontdekte hij de buitendienst en ging hij lange tijd op bezoek bij onze klanten als Consultant. In de Coronatijd is het werk van een Consultant bij OAZ echter flink veranderd en sloot het niet langer aan bij zijn wensen en ambities.  

“Samen met OAZ heb ik onderzocht of een andere functie binnen de organisatie beter bij mij past. Hierdoor heb ik eind 2023 de overstap naar het nieuwe team Ontwikkeling en Projecten kunnen maken. En dat bevalt erg goed!” 

Van archiefkasten naar digitale dossier 

In de bijna 14 jaar dat Robert bij OAZ werkt, heeft hij de organisatie, wetgeving en situatie bij klanten zien veranderen. “Voorheen werkten we veel met fiscale regelingen waarbij je nog tot vijf jaar kon wijzigen en dus besparingen kon realiseren voor onze klanten. Tegenwoordig zijn het vaker (project)subsidies die je naderhand moet verantwoorden met documenten uit de financiële en personeelsadministratie van een organisatie.” 

Vanaf 2020 kwam de digitalisering in een stroomversnelling en daarmee veranderde ook de rol van een Consultant. “Vroeger duurden mijn klantafspraken een hele dag, liep ik fysieke archieven door, kreeg ik een eigen werkplek en lunchte ik samen met mijn bonus-collega’s. De afgelopen jaren stellen steeds meer klanten hun administratie digitaal beschikbaar en hebben sommige contactpersonen de voorkeur voor een digitale afspraak. Hierdoor kan je op afstand al veel doen, maar zagen ook mijn afspraken er ineens heel anders uit.” 

Het nieuwe team Ontwikkeling en Projecten 

Robert gaf bij zijn leidinggevende aan waar hij tegenaan liep in zijn werk en dat hij de mogelijkheden voor een andere functie binnen OAZ wilde onderzoeken. Hierna volgde een Persoonlijkheid Profiel Analyse (PPA), waaruit naar voren kwam dat een functie waarin hij kan analyseren en zich kan verdiepen in de materie goed bij hem past.  

Toeval wilde dat op dat moment een nieuw productteam binnen OAZ werd vormgegeven. Het nieuwe team Ontwikkeling en Projecten is verantwoordelijk voor de uitvoering van diverse subsidieregelingen met een beperkte looptijd.  

“Het is pionieren, werken in ons team Ontwikkeling en Projecten. Wij werken niet met processen die al jaren bestaan, maar stippelen de lijnen uit voor interne processen en de werkwijzen met en voor de klant. Ook heb ik voor mijn huidige werk veelvuldig contact met klanten en subsidievertrekkers.” 

Na 14 jaar nog steeds tevreden 

Robert draait alweer een poosje mee bij OAZ en dat heeft meerdere redenen. In zijn werk krijgt hij veel vertrouwen en vrijheid, dat hem bijvoorbeeld ook de ruimte geeft om thuis en flexibel te werken. Daarnaast is er oog voor zijn kwaliteiten en interesses. En tot slot, geeft hij aan, werkt Robert met een jonge, leuke en gezellige groep collega’s! 

“OAZ denkt graag mee over mijn ideale werksituatie. Een aantal jaar geleden nam ik deel aan een verkenningsproject waarin ik een commerciële en adviserende functie combineerde. Een paar jaar later mag ik aan de slag voor een nieuw team, omdat dit aansluit bij mijn huidige carrièrewensen.” 

Neem contact op met
onze HR adviseur
Robert de Kuijer
Specialist Ontwikkelingen en Projecten
Het is pionieren, werken in ons team Ontwikkeling en Projecten. Wij werken niet met processen die al jaren bestaan, maar stippelen de lijnen uit voor interne processen en de werkwijzen met en voor de klant.
Robert de Kuijer
Het is pionieren, werken in ons team Ontwikkeling en Projecten. Wij werken niet met processen die al jaren bestaan, maar stippelen de lijnen uit voor interne processen en de werkwijzen met en voor de klant.
Robert de Kuijer

Interesse gewekt?

Word ook onderdeel van ons team! Solliciteer naar één van onze openstaande vacatures.

Adviseur Opleidingen

Als Adviseur ontzorg je onze klanten bij het optimaal gebruik maken van financiële regelingen op het gebied van HR.
Goes
32 - 40 uren
Bekijk vacature

Accountmanager

Als Accountmanager ben je verantwoordelijk voor het beheren van de relaties met onze klanten en het werven van nieuwe klanten.
Huis ter Heide (Utrecht)
40 uren
Bekijk vacature

Vind de baan die bij jou past!

Ga je graag op pad naar klanten of duik je graag in complexe dossiers op kantoor? Bij OAZ vind je de baan die bij jou past. Benieuwd naar jouw mogelijkheden? Bekijk onze vacatures.

Andere verhalen

Amber de Grouw sfeerfoto OAZ

Als werkgever staat OAZ met stip op 1. De menselijkheid, betrokkenheid en de persoonlijke noot zijn mooi. Ook zijn er veel leuke extra’s. Er gaat geen feestdag voorbij zonder ene aardigheidje in de brievenbus. Ik ben heel blij met mijn plek bij OAZ!