12 jaar bij OAZ
Ik begon in 2011 als Junior Binnendienstadviseur bij OAZ. Inmiddels ben ik er Specialist Projecten en Ontwikkeling. Ik vind het ontzettend leuk om hier te werken, met fijne collega’s en een informele werksfeer. Bovendien is er enorm veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling. Het feit dat ik na twaalf jaar nog steeds bij OAZ werk, zegt een hoop.
Eerste kennismaking met de dienstverlening
Een paar maanden na het succesvol afronden van de hbo-opleiding Management, Economie & Recht startte ik bij OAZ. Ik begon als Junior Binnendienstadviseur, een functie waarbij ik direct kennismaakte met vrijwel alle producten van het bedrijf. Ik hield me met name bezig met onze dienstverlening op het gebied van instroom en behoud van personeel.
Na de reorganisatie van april 2013 was het voor mij dan ook een logische stap om verder te gaan als Analist Instroom & Behoud. Sinds de invoering van de nieuwe organisatiestructuur werken we in verschillende teams die elk een aantal diensten in hun portefeuille hebben. Samen met mijn nieuwe team hield ik me zodoende vooral bezig met regelingen zoals premiekortingen (tegenwoordig loonkostenvoordelen), no-riskpolis en verhaalsrecht (regres).
Op die manier kwam ik ook in aanraking met onze dienstverlening op het gebied van gedifferentieerde premie Werkhervattingskas (Whk). Dit onderwerp wekte mijn interesse en ik merkte na een poos dat ik er graag meer mee zou willen doen.
Doorgroeimogelijkheden
Toen ik kenbaar maakte dat mijn interesse ook bij onze dienstverlening Whk lag, werd daar goed naar geluisterd. Na samen te hebben gekeken naar wat zowel voor OAZ als mij persoonlijk de beste optie was, kon ik in 2016 de overstap maken naar het op dat moment kersverse team Sociale Zekerheid. Binnen OAZ is alles bespreekbaar en is het altijd mogelijk om je horizon te verbreden. Dit maakt het een hele stimulerende werkomgeving. Ik leerde als Medewerker afdeling WIA het sociale zekerheidsrecht door en door kennen en wist daardoor goed wat er voor werkgevers bij verschillende regelingen allemaal komt kijken.
Na een aantal jaar kennis en ervaring te hebben opgedaan, ben ik daarna doorgegroeid naar de functie Analist Sociale Zekerheid. Sindsdien behoort met name het inzichtelijk maken van de financiële gevolgen en resultaten voor onze klanten tot mijn takenpakket. Medio 2019 is deze functie omgedoopt tot Adviseur Sociale Zekerheid. Naast inzicht geven in het financiële plaatje, heb ik ook klantcontact en bewaak ik deadlines van het UWV en de Belastingdienst om onze klanten van een gedegen advies te kunnen voorzien.